Big data en bouwen in Nederland
Het is een hype. Of niet? Het is wel zo: iedereen heeft het erover. Big data en bouwen is plotseling een groot ding.Deze week nog een artikel in het Financieel Dagblad over recycling en wonen: met behulp van big data gaat 90% van de nieuwbouw in de toekomst uit...
Lees meerLocaties en het gesprek met de gemeente.
Het beheer van je locaties wordt vaak bemoeilijkt door onverwachte handelingen van de gemeente. Bijvoorbeeld een wijziging van het stratenplan. Dus een maand niet per auto bereikbaar? De gemeente zegt: we hebben de informatie op tijd gepubliceerd, we hebben aan alle wettelijke verplichtingen voldaan. Je bent nu te laat! En nu denk je: als ik maar op tijd die gemeentelijke bekendmaking had gelezen!
Lees meerOptimaal gebruik van de digitalisering van ruimtelijke ordening
Stel: u kunt uit de veelvoud van publicaties ruimtelijke ordening en bekendmakingen - van Nederlandse provincies en gemeenten - de door u gewenste informatie halen? Stel: u kunt de informatie filteren en ordenen per locatie, op de door u gewenste zoekwoorden? Stel:...
Lees meerHet was ooit een goede locatie tot de verandering van het verkeersplan …
Demografische verschuivingen, nieuwe inzichten in verkeersveiligheid, betere toegankelijkheid, veranderd mobiliteitsgebruik, meer rust in de wijk, of gewoon een bouwput: er zijn legio oorzaken te noemen die leiden tot een aangepast verkeersplan. En nu ligt uw kantoor...
Lees meerSupermarkten, pick up points, de juiste locatie, en inzicht in gemeentelijke bekendmakingen.
Pick up points worden steeds belangrijker voor supermarkten. Dat stelt eisen aan de locatie, bijv. t.a.v. toegankelijkheid. Inspecter zoekt elke nacht alle gemeentelijke bekendmakingen op die retail in staat stelt om de beste locaties te vinden voor ontwikkeling van pick up ooints
Lees meerRuimtelijke plannen en nieuwe locaties
“De komende twee jaar willen we 20 nieuwe locaties in Nederland!”, “We willen fysiek dichter bij onze klant zitten!”, “Wij zoeken locaties van minimaal 4.000 m2 en gratis parkeren.” U herkent uzelf in deze statements en zoekt met uw winkelketen of vastgoedbedrijf naar uitbreiding of verandering van uw vestigingen. Vervolgens
Lees meer